Rallarklubben er egentlig en gammel ide som ble gjenfødt i ny versjon i 1981.

Per Frydendal og Steingrim Sneve sto i spissen for at denne ideen skulle videreføres. I begynnelsen av det herrens år 1981 satte de seg ned og begynte arbeidet med å danne en rallarklubb. Disse to herrer jobbet iherdig videre med tanken og klarte å realisere ideen om en rallarklubb i Malmbyen.

Tirsdag 17. februar 1981 ble det avholdt arbeids-møte og bestemt at et interimstyre skulle jobbe fram til årets Vinterfestuka 1981. Vinterfestuka avvikles hvert år i mars måned.

Fra det arbeidsmøte ble det gjort et stort forarbeide fram til første Generalforsamlig. Det var satt opp forslag til Statutter for klubben, og til første Generalforsamling var det allerede tegnet 120 medlemmer i klubben.

Per Frydendal er medlem nr 1 og Steingrim Sneve medlem nr 2 i klubben.

På Rallarklubbens 25 års jubileum som ble feiret i november 2006 ble begge to hedret som Æresmedlemmer av vår ærverdige klubb.

Møte-innkalling som ble sendt ut til de allerede 120 medlemmene:

Konstituerende Generalforsamling
”Ærverdige Rallarclub af Narvik By”
Grand Royal Hotell, Narvik – søndag 22. mars 1981

Valgene som ble vedtatt på første Generalforsamling:

Overrallar: Per Frydendal
Skriver: Anne Lise Høiem
Bokholder: Steingrim Sneve
Styremedlem: Geir Solheim
Styremedlem: Marit Mikalsen
Revisorer: Jack Olderøy og Alf Martin Solvin

Samtidig ble det bestemt at:
Formålet for klubben er å spre kunnskap om malmbyen Narvik og byens opprinnelse.

Navne-skifte i klubben:

De to første årene (1981 og 1982) ble det innkalt til Generalforsamling i:
”Ærverdige Rallarclub af Narvik By”

I 1983 ble det innkalt til Generalforsamling i:
”Den Ærverdige Rallarklubben av Malmbyen Narvik”

Så til Generalforsamlingen 1984 ble det innkalt til møte i:
”Den Stolte og Ærverdige Rallarklubben av Malmbyen Narvik”
. . . som er klubbens offisielle navn i dag. På folkemunne bare kalt «Rallarklubben».

Steingrim Sneve (t.v.) og Per Frydendal ble hedret med æresmedlemskap under klubbens jubileums-fest i 2006.

Orginale «Innkallelsen til konstituerende
Generalforsamling 22. mars 1981»