Det har vært avholdt 6 styremøter, og 2 arbeidsmøter i år 2003

Etter det hektiske jubileumsåret 2002 til Narvik kommune, har aktiviteten i 2003 vært mer på normalt nivå.

Klubbens aktivitet under VU startet som vanlig med Barnas Kostymetog på VU’s første dag. Toget startet fra Narvik Storsenter, og var som vanlig svææært langt. Som vanlig var det flott vær.
Senere på lørdagen var det beslegging av Rallarn og Svarta Bjørn statuene. Besleggere var Siv Hanssen og Hans ”Hansi” Lorentzen. Onsdag til fredag var klubben engasjert på Barnas VU-verksted, hvor det sammen med barna ble ”bygget en bane”.
Som vanlig var klubben ute i skolene med lysbildekåseri over Ofotbanen og Narviks tilblivelse. Onsdagen arrangerte vi, sammen med VU-stiftelsen, fakkeltog fra Grand til Narvik jernbanestasjon hvor Svarta Bjørnreprsentantene ankom.. Der ble det mottaking av Svarta Bjørnrepresentanter, utdelt medlemskap i Rallarklubben og perrongdans med musikk av Rombaksmusikken, med etterfølgende bekransning av Rallarn og Svarta Bjørn. Fredag ble årets VU-vindu/bedrift kåret. Vinner i 2003 ble Nordea. Klubben hadde gjennom hele uka servering på Festivalkroa. Klubben har støttet opp under flere av VU-stiftelelsens arrangementer. Jernbaneverket, Solhaugen videregående skole og Ankenes Sparebank har gjort det mulig slik at 3 av våre medlemmer også kunne bruke dagen til å skape en best mulig VU.

Generalforsamlinga ble avholdt på Festivalkroa i god tradisjon. Rombaksmusikken underholdt, og Svarta Bjørn-representantene var tilstede. Rallargilde ble ikke avholdt i 2003.

Sist helg i juni var klubben med å arrangerte Folkefest i Rombaksbotn. Et flott arrangement i nydelig vær. Som vanlig dro de mest iherdige av oss, samt Rombaksmusikken inn på fredag ettermiddag for å rigge til. Vi ønsker enda flere medlemmer inn på fredagskvelden. Av aktiviteter under Folkefesten neves: Servering av kaffe og saft, utdeling av medaljonger til barna, lysbildekåseri, tautrekking, VM i malmklumpstøting, samt leker og konkurranser for både barn og voksne.

Grensefesten
Siste helga i august var Rallarklubben, sammen med VU-stiftelsen og Rallarfesten, med å arrangerte Grensefest på Riksgrensen. Klubben hadde diverse leker og konkurranser for barn. Essa ble også tatt med og brukt.

Rallarfesten i Kiruna
Tradisjon tro dro mange av klubbens medlemmer, samt Rombaksmusikken til Kiruna første helg i november under Rallarfesten.

I hele året, og spesielt under VU, har klubben blitt invitert til flere ulike arrangementer for å dele ut medlemskap i Rallarklubben, samt skape Rallarstemning. Dette skjer ofte sammen med Rombaksmusikken.

Årets malmklump ble utdelt i bystyresalen under avslutningen av VU. Prisen ble tildelt Leif Simonsen og Harald Berger.

Overrallar vil takke styret, komiteer og enkeltmedlemmer for det arbeid og den innsats som ble vist i 2003.

Det er også et ønske at enda flere av medlemmene deltar på klubbens arrangementer, og Overrallar oppfordrer flere av medlemmene til spesielt å delta på Folkefest i Rombaksbotn, Grensefesten og Rallarfesten i Kiruna. Det vil bli lagt ut info om dette på web-siden vår, så følg med, og få en hyggelig stund sammen med andre rallarvenner. Vi skaper aktivitet som fremmer Rallarbyen Narvik.